tisdag 19 oktober 2010

Inget brev idag heller

Jag vet inte varför jag ens trodde att det skulle kunna dyka upp idag. Brevet från kirurgen vill säga.. hon är ju inte direkt känd för att vara den snabbaste av människor på denna planet .. pratar runt och håller tunt.. är en bra sammanfattning. Man kunde ju hoppas att hon skulle överbevisa mig nån gång. Att jag kunde få mig en välbehövlig käftsmäll som visar att jag har FEL. Icke. Hon fortsätter sänka förtroendet.. det är ju "bara" två veckor sedan sjukskrivningen gick ut och den ligger hos henne.. att det inte kommer finnas några pengar på kontot denna månaden kanske inte rör henne i ryggen, men det är ju fan hennes ansvar att ta hand om sina patienter? Trodde jag ja. Det kommer.. det vet jag. Det är påväg - det sa hon. Men det kan mycket väl hända att det fastnat i internposten på sjukan. Har ju hänt förr.. eller att nån missat att skriva ut.. har det inte kommit om ett par dar får jag väl ringa och efterlysa.. som jag brukar få göra när det ska komma något från henne.. som inte kommer.. som fastnat nånstans.. Fantastisk vad allt funkar som det ska. Inte konstigt att saker tar tid och kostar pengar.. papperslösa samhället?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar