söndag 24 oktober 2010

Bad hair day

Det är en sån dag idag. Det spelar ingen roll vad jag gör för att piffa till mig, inget vill stämma. Det regnar ute, mössa på gör sällan håret till en bättre vän.. torr i hyn gör inte att sminket ser bättre ut.. orolig i magen gör inte att man känner sig vidare till mods.. men jag kom i alla fall iväg på det jag hade hoppats idag, vilket är mer än man kan säga i nittio procent av fallen. Jag kom mig utanför lyan, ner till stora staden Göteborg och fick kikat på den där klänningen med min sambo. Härligt! Bara det kändes faktiskt som en liten seger.. käkade dessutom thai på ett otroligt ocharmigt ställe i Lerum - men maten var fantastiskt god! Nu hägrar söndagströttheten och morgonstressen börjar ge sig tillkänna.. men men, jag ska inte klaga. Jag kom iväg, jag mådde fan men jag klarade det! Känns gött.

Ikväll blir en riktigt slapparkväll hade jag tänkt.. framför tvn och en (förhoppningsvis) bra film! Lite goda mackor o kanske ska jag baka en paj också?? Knaprar choklad nu o trampar runt på min räddare i nöden. Cykeln vill säga. Vi växer nog snart fast vid varandra, jag o han. Bättre han än hon i alla fall! Funderar på om jag skall lägga patent på mitt dator/cykelkombinationspaket.. göra en grej av det.. måste ju finnas fler som behöver slå två flugor i en smäll.. eller kanske rentav tre..  fortsätter dagen med mina droppar o andra mediciner. Hoppas de skall göra liter mer nytta ikväll!
Ha ett bra slut på en bra dag o en ännu bättre start på en förhoppningsvis bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar