fredag 1 oktober 2010

Nedräkning

Inatt sov jag. Melatonin är bra skit! Somnar man bara vaknar man inte så lätt. Drömmer inte lika mycket hemska drömmar heller. BRA! Jag behöver inte fler hemska drömmar men jag behöver verkligen sova. Drömma hemska grejer gör jag så bra ändå - i vaket tillstånd! Natten är till för att läka och bearbeta - inte för att ha mer ångest...

Lyackades väl lugna mig lite grann igår kväll, efter det psykbryt jag fick när mamma kom hit. Grinade och skällde om vartannat. Vill inte känna så, vill inte vara sån, vill inte tynga min omgivning med min skit. Men av nån anledning lyckas jag inte så bra. Mina nära är de som får stå ut med mest. Det borde vara tvärtom. Jag borde vara kärleksfull och tillgiven och bara visa dem hur mycket de betyder för mig, men istället blir de mitt bollplank för fan och hans moster.

Fick ett sms igår. Från min morbror. Rohland. Det var nåt nytt. Att han stavade sitt namn så? Det visste jag inte. Min morbror som jag haft med mig mina trettio år i livet. Skumt. Han hade stavat mitt namn fel också. Med "k". Hur mycket vet man om sin släkt egentligen? Fåniga saker att störa sig på, men jag trodde verkligen han stavade Roland som jag precis stavade det. Utan H. Hur som helst. Han önskade mig lycka till med operationen och tillfrisknandet.. har aldrig fått SMS från honom förut. Gav mig ännu mer ångest, men det borde få mig att känna mig glad att han bryr sig. Det kändes mer som en dödsdom. Jag vet, min hjärna funkar inte riktigt som den ska just nu. Det kanske kommer. Just nu kopplar den dock det mesta helt fel...

Men det är fredag. Ska fokusera på andra saker.. ringa o höra om min ring är klar kanske? Vill ha med den till Stockholm.. inte lämna den hemma. Bad omen. De skulle ta in den. Den har varit för stor ända sen förlovningen o den glider av mig i vatten.. så jag bestämde att ta in den. Kanske dumt om jag ska opereras o fingrarna svullnar men nu är det försent. Den är redan inlämnad. Skulle vara klar på ett par dar men det verkar ju inte så.. :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar