måndag 4 oktober 2010

Det närmar sig!

Kan inte påstå att jag känner mig laddad. Spenderar dagarna med att surfa runt på alla dessa siter - stomiprodukter (jag vet hur det låter!), råd, tips, bloggar.. blir snart knäpp i skallen. Fast å andra sidan är jag väl redan körd på den fronten så det kanske inte spelar så stor roll??

Inser att stomiprodukterna är rätt fruktansvärda om man ser till utseendet.. om man nu tvingas leva med påse på magen.. varför kan de inte satsa på att göra dem lite roligare, alla dessa påsar? Kanske ligger det en ny affärsidé i det.. (den förra sprack ju, som ni kanske redan upptäckt.. den där madrassen finns ju redan fick jag reda på.. tack Hans ;)) underkläder är ett annat område som kan utvecklas mycket.. både vad gäller design och comfort.. ok, jag har inte testat dem än, jag är ju liksom fortfarande oskuren.. (det där lär inte heller speciellt bra, men det är så jag känner) men från vad jag har sett är det inte speciellt smickrande.. finns mycket att jobba på här.. kanske är det det som blir mitt kall en dag..

För övrigt har natten inte direkt varit en av de bättre. Nog för att mardrömmarna minskat (jag käkar ju mina melatonintabletter som får mig att sova bättre när jag väl somnar..) men tiden innan dess och tiden när jag vaknar.. sovmorgon vad är det?

Funderar mycket på smärta för tillfället. Är rädd för att ha ont på det viset. Nog för att det finns piller, men jag är rädd ändå. O jag är rädd för vad jag ska se när jag vaknar (om det nu blir så att jag låter dem skära i mig) och inte klara av ATT se det. Det har ju hänt förr.. när jag tog bort födelsemärken.. ja, jag vet jag är patetisk! Men om jag inte fixar att se ett halvläkt ärr efter ett födelsemärke.. hur ska jag då fixa att se min tarm fastsydd i magen?! DET, kan jag lova är ett kapitel för sig..

Kom just på ännu en fråga att grilla dem med.. återkommer.. bara en dag kvar tills det bär av uppåt Sörmland.. första anhalt hos släkten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar