tisdag 23 november 2010

Sandostatin är mitt nya vitamin.,.

Den rimmade. Rubriken. Men den var långt ifrån någon sanning. Vitamin vore att ta i. Sömnhjälp vore en mindre överdrift. Underdrift till och med? Mådde fan igår igen. Det gick rätt ok under dagen. Sen kom eftermiddagen, middagen, en lussekatt o sen efter kvällsmaten som igår bestod av kalkon/mozzarella/avokado mackor o en choklad/banansmoothie på havremjölk var det kört. Gick käpprätt åt skogen så att säga. Magen satte igång o tokjäsa o ville inte ge sig. Kändes som tarmarna skulle ploppa ur skinnet. Visste vart det barkade så det var bara att förbereda sprutan..

Sandostatin. Mitt vitamin. Det var därifrån jag fick det. Också kallat gift som jag injicerar i magen men det gör att jag får sova. DEt sparkar på tarmarna som rör sig och får det att sluta puttra så förbannat. Jag får sova. Eländet kommer dagen efter, det är därför jag bara tar till dem i yttersta nödfall. Dagen efter är idag. Så jag vet vad jag har framför mig. Det har självfallet redan börjat. Men jag vet åt vilket håll det kommer gå. Skönt att inte ha nåt planerat för dagen. Ska passa på att julstöka lite tror jag. Lagom avancerat. Går att avbryta. Snön faller ute. Då kan man lika gärna passa på att pyssla mellan varven (toan - cykeln - brädan - golvet - soffan - sängen.. )
Härliga underbara tisdag! :-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar