torsdag 18 november 2010

Det går troll..

Är det inte jag som är dålig är det vovven. Eller så är det båda två. Nu har stackarn åkt på analsäcksinflammation igen. Jag lider med min lille krake! Kan inte vara det minsta skönt. De var så fulla, analsäckarna att de tvingades ge honom lugnande för att kunna tömma dem. Återkommer det igen måste de operera bort dem. De är tydligen nåt kroniskt. Han har haft det en gång förr, men det var många år sedan. Är det inte det ena så.. men hon kikade i alla fall i munnen när han ändå var drogad och peppar, peppar den såg fin ut! Har oroat mig för tänderna och hur det ska gå med dem. Hon var dessutom nöjd med hur fin jag fått huden på honom.. dessvärre kräver den här inflammationen ännu en antibiotikabehandling (neeeejeee!!) vilket förmodligen innebär ännu en svampinfektion.. vilken jäkla soppa.. när man äntligen lyckats få bukt med den förra.. varannandagsbad är ingen rolig historia när man har en vovve som avskyr att bada.. och fryser som en gris.. *snyftar till*

Min mage mår långt ifrån prima också. Den vill inte ge sig. Den liksom bubblar och värker hela tiden. Det sprider sig dessutom uppåt mot magsäcken och ömmar hela tiden. Det väcker mig om nätterna trots mina melatonintabletter. Känns inte alls bra. Nåt som ändrats igen? Jag kanske blivit för tjock för fort *S* det vore nåt det.. men på tal om tjock. Vågen visade faktiskt på hela 48 (!) kilo när jag ställde mig på den hemma hos mamma häromdagen. Bara en sån sak. Jag kommer nå mitt mål till nyår och fixa mina femtio kilo. Nu gäller det bara att övertyga kirurgen om att boka in mig på operation illa kvickt.. där är jag mer tveksam. HOn hör inte till de snabbaste människor jag träffat. Men så länge det finns liv..?

Ute kyler det på. Julen står (snart) för dörren. Både jobbigt och mysigt. Borde vara bara mysigt men det är väl sällan så.. så mycket som ska klaffa. Vet i alla fall hur jag kommer må dagarna före den här gången, det är ett som är säkert. Med tanke på slangar o annat kan det inte bli annat än katastrof. Men men, det är för en bra sak åtminstone. Kanske kan den leda till att jag mår bättre nästa jul.. det har jag ju bara önskat i snart tio år.. vad är väl en bal på slottet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar