söndag 28 november 2010

I väntan på bättre tider

Så kommer det lite snö.. igår var inte heller en av mina bättre magdagar. Tvärtom. Det gick ganska snart käpprätt åt skogen. Innan lunch vill säga. Det brukar i alla fall hålla sig lite till efter. Inte igår. Det gick käpprätt åt skogen. Men jag plågade mig iväg till torget med sambon ändå. Köpte lite tonfisk o lite annat gott att stoppa i magen. Anders bakade lite pepparkakor. Promenarade en sväng me vovvarna. Rätt lång sväng. De verkade gilla det. Hjälpte inte magen men gjorde att jag mådde bättre i själen. Solen gjorde sitt också. Den hjälper mycket när man känner sig nere.

Idag är det ingen sol. Snöar igen. Grått ute. Tycker det räcker med snö nu? Behöver liksom inte bli mer. Men det ska enligt yr.no snöa mer eller mindre hela dagen idag. O blåsa. Denna förbannade blåst. Jag fixar den inte. Det hjälper inte vad jag packar på mig jag fryser ändå. Spänner kroppen, spänner magen o mår ännu sämre. Men men, det kunde vart värre. Jag lever, jag är hemma o jag ligger inte på sjukan. Jag har två undebara små vovvar, en underbar sambo o en mamma o bror jag älskar över allt annat. Man får se till det man har. Jag är oerhört tacksam över det jag har. Men jag sörjer det jag inte har. Det kan jag inte förneka. En fungerande kropp ligger högt på listan. Jag skulle ge mycket för att få en..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar