onsdag 10 november 2010

Ingen bra dag idag

Den började inte bra, den här dagen. Den kommer inte heller bli så bra. Jag känner det på mig. Jag känner min kropp och jag vet vart det barkar. Har vart med förr. Värsta morgonen på två veckor och det är liksom inte direkt någon överraskning vad som komma skall. Mönstret är precis som vanligt. Det gäller bara att härda ut och hoppas att en här dagen snart är över. Positive thinking? Nje, jag vet - inte speciellt.

Ska försöka göra lite nytta o bada Tuffe som börjar klia sig igen.. härligt iom att han fryser så mycket. Man vill inte direkt utsätta honom för mer kyla än vad som är nödvändigt - men han måste ju få sitt bad för att slippa sitt kli. Ingen bra kombination det där..

Mammaklippning står på schemat för dagen också. Hon kommer hit och vill bli friserad. Får se om jag kan åstadkomma några mirakel på den fronten. Den som lever får se. Något att fästa tankarna på i alla fall.. en stund. Ska laga lite thaigryta också. Mat brukar ju, på nåt konstigt sätt, få mig på bättre tankar.. även om det oftast är den som gör att det i slutänden går helt åt skogen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar