fredag 19 november 2010

Lycklig över konstiga saker

Det är rätt skumt egentligen. När man tänker efter så att säga. Här har man gått o våndats över diverse obehagliga undersökningar men ändå på nåt sätt lyckats ta sig igenom de flesta. Gastroskopi, vad är väl det liksom. Tydligen ska det vara väldigt obehagligt. Tänk om.

Jovisst, det känns lite grann. Det är obehagligt som fan - MEN det är över inom loppet av några minuter. Värre saker finns. Som den där mätningen då de körde upp elektricitet i ändtarmen och man skulle skratta och hosta. Den var minst sagt VIDRIG. Tog nästan fyrtiofem minuter o att jag över huvud taget klarade av att genomföra det är ett under. Botox i ändtarmen var en annan sån där sak jag inte gärna skulle göra om. Faaan, smärta säger jag bara! Lät som en jäkla tatueringsappparat när de skulle kolla ut rätt ställe. Usch. Inget jag rekommenderar!

Men den värsta var ändå manometrin, tunntarmsmanometrin. Alla katergorier. Coloskopi =hemskt men man kan ju få lugnande. Annat är det med manometrin. Den tar tid, den är en gastroskopi som aldrig tar slut så att säga. Den är HEMSK. Det var den enda undersökning jag lovade mig själv att aldrig utsätta mig för igen. Ändå står jag här nu och väntar på en just sådan - snäpp värre. Förra gången varade helvetet i åtta timmar. Nu ska det vara i tjugofyra och jag får dessutom inte ta mina vanliga mediciner. Kommer garanterat gå åt skogen. Vad gör man inte för att försöka bli bra?? Fick kallelsen idag. " man för ner en sond genom näsan med olika mätpunkter ner i magsäcken, därefter för man den vidare ner i tunntarmen med hjälp av röntgenlysning.." jotack, jag vet. Usch. Ändå, på nåt konstigt sätt ser jag fram emot att få den överstökad. Av nån skum anledning tror jag att den kan vara till nytta. DET är rätt sjukt.

Den förra visade ju att jag har nån form av neurogen störning av "åtminstone medelsvår" grad i tunntarmen. Nu får vi se vad den här visar. Inte för att jag fick nån mer hjälp efter den där informationen blev uppdagad, men ändå. Så länge det finns hopp..?

Nä, nu ska jag fortsätta knapra choklad och förbereda kvällens tacomiddag. Har, enligt mig själv, gjort en gudomligt god guacamole så jag ser fram emot att sätta tänderna i den! Resten av maten också såklart, men den sticker ut lite extra. Efterrätten jag gjort ser också lovande ut där den står i kylen o gottar till sig. Magen vänder sig av våndor inför tanken på mer mat men hjärnan verkar mer positivt inställd! Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar