onsdag 3 november 2010

Så var det dags igen

Idag bär det av igen. Allt på en gång. Läkarsamtal med Kungälv nångång under resans gång - att det alltid lyckas så bra med tajmingen?! - regn och blåst hela vägen och sen en trasig mage att ta hand om. Vovvarna är oroliga. Står vid dörren o deppar as we speak. Började se det på dem redan igår då vi började packa våra väskor. Det känner sånt där på sig. De vet vad som komma skall. Men de kommer ha det bra hos mamma. Bättre springa fritt på gräsmattan än att sitta instängd i en bil (bur i Lukas fall, Tuffe har säkerhetsbälte) i femtio mil.. förlåt fyrtio. De sista tio är till sjukan o dit kan de ju ändå inte följa med.

Känner mig betydligt mindre orolig än jag gjorde sist vi var påväg. Då hade jag packat min väska för två veckor. Hade ångest o mådde fan. Idag mår jag psykiskt lite bättre (det som grämer mig mest är min onda mage o alla jävla utslag i fejjan som jag fått till råga på allt-kliar, spricker, fnasar, blir oljigt om vartannat och utslagen är ett faktum vi snackar månen eller nåt sånt) har ingen ångest över läkarbesöket jag ser snarare fram emot det. Kommer nog vara lite jobbigt när vi kommer till sjukan eftersom jag lämnade detta ställe störtlipande sist, men det går nog bra. Vi ska ju bara prata den här gången..
Uppdatering kommer.. förmodligen när vi är tillbaks nångång på fredag eller lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar