fredag 21 december 2012

Snart är julen här (?!)

Jag skall erkänna att jag liksom missat det där med julen lite i år. Adventsstjärnorna kom upp först i förra veckan och ljusslingan hittade sin plats häromdagen. Lite kulor o annat pynt har jag fått upp sista dagarna också men julkänslan, vart är den?? De fina snöiga dagarna liksom jobbade vi bort... de mer gråmulna har jag skyndat mig igenom och nu? Bara några dar kvar och det har fortfarande inte gått in.

Bakade några saffransmuffins igår (en hit faktiskt!) för att skapa lite julmysknäsla och gjorde lite julgodis, men tror mest att jag lurade mig själv. Känner mest stress just nu. Lillan har varit kinkig, sovit dåligt och varit ganska gnällig så nätterna har varit en smärre pers. Känner mig allt annat än utvilad inför julhelgen som står för dörren. Maken skall försöka komma hem lite tidigare idag för att hjälpa oss komma lite mer iordning, det ser jag fram emot! Att rusta ett hus på egen hand och ta hand om en liten o två vovvar, det tar faktiskt på krafterna. Speciellt när man själv mår apa. Tack o lov för min underbara mamma som ställer upp så mycket hon bara kan. En sak är säker: lillan älskar sin mormor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar