torsdag 27 december 2012

Peppar, peppar

Ingen kräkning ännu. Det har nu gått lite drygt ett dygn sen hon spydde sist. Min lilla alltså. Idag har hon varit på betydligt bättre humör än igår - det vill säga hon har varit glad ungefär tio minuter istället för två ;-)- Nej, det var en smärre överdrift. Hon har varit glad bra mycket längre tid än så, men hon är fortfarande inte riktigt sig själv. Det börjar komma mer nu fram emot kvällningen, men dagen har varit lite kinkig o trött.

Började faktiskt ge henne lite "riktig" mat idag vid halv fyra... kände att hon började tröttna på den flytande smörjan (hade jag också gjort om jag börjat må bättre.. magen är ju rätt tom o värkande när man inte fått fast mat i den på ett tag o är van vid den mättnadskänsla som fast mat ju faktiskt ger... ) och beslutade mig för att testa. Min yoghurt gick hem som smör i solsken. Var väldigt försiktig och gav henne bara någon tesked men då började hon störtgrina och grep efter skeden. VILL HA MER!!

Väntade någon halvtimme för att se vad som hände, men då det verkade som om att det gick bra (på rätt håll?!!) fick hon faktiskt lite ris och kokt kyckling mixat till en slät sörja blandat med min yofu yoghurt. Om hon gillade det? Har inte sett ungen äta med så god aptit på väldigt länge. Jises. Det var bara gapa o svälj. Inget bråk, inget stök... inte massa mat utanför. Bra tecken! Vill hon ha mat måste hon ju vara på bättringsvägen?! Hon somnade nån halvtimme efter och sov en stund. Därefter ville hon ha mer - och fick det. Peppar, peppar blir det inga bakslag den här gången och lilltjejen får behålla sin mat. Nu vill vi ha en frisk dotter här hemma, den pigga, glada lilla tjej hon brukar vara! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar