onsdag 3 juli 2013

Lite si och lite så

Det kan bli lite si och så med bloggandet några dagar framöver. Eftersom maken har semester och planerna inte är helt spikade kan det hända att bloggen tar lite stryk. Jag gör ju som jag sagt så många gånger tidigare, jag bloggar när jag har tid och lust jag bloggar inte de dagar jag har planer som krockar med bloggen. Den är ett intresse och ett intresse får aldrig bli ett måste. Med det sagt...

Det kan alltså bli lite uppehåll här o där under veckan som kommer. Den som lever får se :)

Hur som helst. Har gjort en bra dagsverke idag. Är stolt över mig själv. Hade makens brorsa här på middag igår och det flöt kanon med både lillanmat och sövning därefter .TROTS att hon varit vaken sedan halv två och vi inte nattade henne förrän tjugo i åtta. Det är jag stolt över! Idag är jag stolt över att vi kom igång med den målning av farstun som vi pratat om sedan värmen kom men inte fått tummen ur tidigare. Idag såg vi till att komma igång och hann längre än jag hade vågat hoppats. En otroligt lättnad och något jag är väldigt stolt över :) Sånt där händer inte varje dag. Nu kan jag skriva "check" på den med. Magen tog lite extra stryk då det tar längre tid än man räknat med allt sånt där, men det lär ju inte bli nån målning imorgon så..  det får vara värt det idag. Hann precis innan regnet kom dessutom. Vilken tajming! Nu hoppas jag bara färgen sitter kvar också... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar