lördag 20 juli 2013

Plötsligt händer det!

Tänkte faktiskt tillägna den här soliga dagen ett litet inlägg. Eller ja, tillägna och tillägna. Det är väl den soliga dagen som gett mig lite lust att skriva helt enkelt.

Magen har varit ett rent helvete sista dagarna. Det ska jag inte sticka under stol med. Känns (och låter!) som om att jag hade ett vattenfall i magen som liksom forsar runt därinne. Hur känns det med ett vattenfall i magen? Inge vidare skulle jag vilja sammanfatta det som. Hur vet jag? Det vet jag inte. Jag inbillar mig. Eftersom jag liknar eländet i min mage vid ett vattenfall just nu. Jag har i alla fall hört dem. Det är väl så nära vattenfall-liknelsen jag kan komma i det här fallet ;) Babbel!

Idag är i alla fall inget undantag. Rent magmässigt alltså. Sov uruselt inatt. Kan inte bara skylla på att lillan höll mig vaken, för det vore att "fara med osanning". Nej, sanningen är att min egen mage höll mig lika mycket vaken som min lilla. Det var bara det att de gick i skick och vägrade att jobba sig samtidigt. Magen jobbade sig i och för sig större delen av natten, medans lillans oro kom och gick  men ändå. Man kunde ju önskat att de valde att lugna ner sig vid samma tillfälle. Då hade jag i alla fall fått något som kan liknas vid en break från mig själv.

Hur som helst. Dagen till ära åt vi frukost utomhus. Hela 33,7 grader på solsidan där vi har vår "frukostveranda". Jävulskt varmt faktiskt. Morgonpromenaden slutade med att gubben fick bära Tuffe hem. Han vägrade tillslut att gå. Det brukar vara Lukas uppgift. Tuffe brukar tappert knata på - även om det tar sin lilla tid. Man får inte ha bråttom när man går ut med de här vovvarna ;-)

Premiärbadade i havet idag också. Bara en sån sak! Stol över mig själv. Trodde nog aldrig jag skulle komma i, men hade bestämt att det inte kunde bli lika illa som förra året. Då badade jag inte i havet någon gång. Det är ju fanimej inte sant?! Eller jo, det är ju det. Men det borde inte vara det. I år kan jag i alla fall stoltsera med att jag badat på riktigt. Tog till och med några simtag ;-)

Ikväll ska vi iväg på galej jag o maken. Hur det kommer gå? Det vet i fan. Mår inge vidare. Som vanligt. Men jag ser fram emot att komma utanför väggarna och göra något roligt. Även om detta roliga innebär en smärre pers för min del och även om jag fått lägga halva dagen (sen vi kom från stranden vid lunch) på att försöka hantera denna jävulsmage som tydligen är en del av mig. Blir både restaurangbesök (tapas, spännande!) och konsert efter det. Skall se Robbie Williams. Han har ju trots allt varit min tonårsidol och var med mig en stor del under uppväxten. Sen jag var sisådär en tolv, fjorton år ;-) Ikväll blir det mest en kul grej. Kommer inte stå och köa för att hamna långt fram. Jag o gubben går på pensionärskonsert ikväll. Vi sitter ner. Har varit där, gjort det där och i ärlighetens namn. Jag orkar inte göra det igen. Köa, knö, svettas. Nej, tacka vet jag sittplats. Jag kan komma och gå när jag vill. Utan att någon idiot drar mig i håret, trampar mig på tårna eller ställer sig i vägen när jag ska flytta på mig. Det gillar jag. Friheten att göra som jag vill. Även om friheten har sitt pris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar