tisdag 2 juli 2013

Intervju avklarad

Så var dagens intervju avklarad också. Tack för det. Har blivit lite av en stressfaktor det här, eftersom det sket sig förra gången vi bokat tid och den här gången vaknade lillan mitt i samt att jag försökt få tag i veterinär eftersom Tuffes öga inte blivit såpass mycket bättre som jag kanske hade hoppats ännu. Kändes som jag borde struntat i den från början eftersom det mest handlade om vilka läkemedel jag tagit och vilka biverkningar de haft. Men å andra sidan.. jag hoppas verkligen det leder till något bra för någon annan. I framtiden så att säga. Då har det varit värt det. Alla gånger.

Hur som helst. Time flies som de säger och det har redan gått två dagar på semestern som vi har ihop. Två dagar på två sammanhängande veckor, det naggar på det! Men å andra sidan.. jag tycker vi gör så gott vi kan och utnyttjar tiden på bästa sätt. Så mycket mer kan man ju faktiskt inte göra, eller hur?

Idag fick jag krattat undan lite singelgrus som samlat sig på fel sida av parkeringen utanför vårt hus. Det har liksom bullat ihop sig vid kanten och var nära att trilla över till grannen. Vill helst undvika sådana dispyter så jag fick låna en stålkratta av mamma och tja, armarna fick sig i alla fall en omgång. Jag är dock långt ifrån klar. Maken var iväg och hämtade den nya bilen så nu har vi tack och lov två bilar igen. Det har varit lite kämpigt för en familj på tre plus två hundar att dela på min lilla Ford KA. Den är visserligen kanon för att transportera mig och lillan till torget och tillbaks, men fler än så eller längre sträckor.. ? Nja think not!

Hur som helst. Ett bra dagsverke i min värld. Hade hoppats kunna komma igång med lite målning av altan och entréräckena som är i stort behov av lite färg, men det är bara att inse. Man kan inte hinna allt. Inte med en gång i alla fall. Det får ta den tid det tar. Kan inte köra över kroppen mer än vad jag gör just nu. Det blir aldrig bra i slutändan. Får ju dessutom besök av makens brorsa i eftermiddag så jag har haft lite pyssel med att förbereda mat till dess. Även det tar sin tid. Jag är ingen fan av halvfabrikat och att fixa o trixa med marinadblandningar, såstillagningar, sallader, tillbehör, bak, fyllningar.. tja, det tar sin tid och kräver den också för att det inte skall bli någon halvmesyr. Skall det vara så skall det vara. Så får vi bara hoppas att det smakar gott också ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar