fredag 12 juli 2013

Dagarna de går

Dagarna rullar på i en rasande fart här hos oss. Jag vet inte riktigt vart de tar vägen? Någonstans mellan ögonbehandlingar på Tuffe (för närvarande sex gånger om dagen!), försök att mata lillan, fix och pyssel med huset, mina egna maghanteringsprocedurer som tar TID, fix och don med eget käk, städ, packa upp, packa ner.. ja, allt sånt där. Plötsligt är första etappen av semestern över för min makes del. Jises. Time flies. Verkligen!

Nu har han visserligen några veckor kvar efter ett kort inhopp på jobbet som pågår i två veckor framöver med start på måndag - men ändå?! Man vänjer sig snabbt vid att vara hemma allihop.. visst blir det lite vardag över det tillslut det med, men jag ska inte klaga. Vi försöker göra det bästa och det mesta vi kan av rådande situation. Igår blev det en cykeltur ner till havet och runt trädgårdsmästaren här i närheten. Många backar och branta backar för mina alldeles för otränade ben. Ja, otränade för att vara jag. Jag brukade cykla rätt mycket utomhus vill jag minnas. Har inte blivit så mycket av den varan på sistone. Att trampa inomhus är definitivt INTE samma sak :) Det blev i alla fall en skön och uppfriskande cykeltur även om jag var rätt mör i benen när vi kom hem igen. Botades med en glass på altanen och lite plask i badbaljan med lillan ;-)

Kvällen avslutades med en god grillmiddag med hemlagade burgare på altanen och en stor portion jordgubbar och glass. Lite rosé på det, japp det är ju trots allt semester! Man får njuta mens man kan.. :)
Idag mår magen inge vidare. Inte alls faktiskt. Rent utsagt förjävligt. Natten var inge vidare heller. Lillan bökade runt och sov dåligt. Sparkade mellan oss så det var inte mycket till sömn för någon av oss. Idag sitter man i valet och kvalet, gå ut med båt över dagen eller stanna hemma? Mycket talar för men lika mycket emot idag är jag rädd. Vi får se vart det slutar. Jag hoppas det blir en liten tur men den som lever får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar