tisdag 6 januari 2015

Nu vill jag inte mer :(

Den här veckan har varit en jobbig sådan, men dagens jobbigheter tar nog faktiskt priset. Hade hoppats på att mina försök att tömma tarmen med hjälp av toilax inför operation skulle göra livet lite lättare för mig och förhoppningsvis leda till lite mindre värk. Tji fick jag. Efter den där positiva första reaktionen igår har det gått käpprätt åt skogen. Rent utsagt.

Morgonens dos resulterade i en tokspänd mage som inte ville vara med alls. Tog då en andra dos vid lunch, enligt anvisning på förpackningen. Jises, det fick jag bittert ångra. Fy fan vad jag har mått sedan dess. Kräkfärdig, superont i magen och allmänt jäkla sjuk. Till råga på allt kör magen fortfarande. Har nu lyckats klämma ur mig en hel del brunfärgat vatten med hjälp av mina klysmor och stolpiller men tarmen mår långt ifrån bra och det fortsätter att köra i magen. Den där mysdagen jag hade önskat med min dotter blev lite annorlunda mot vad jag hade tänkt mig...

Summa summarum kommer jag inte ta dem imorgon igen som jag hade planerat. Hur ska jag kunna göra det? Kan inte riskera att må så här igen.. det vill säga sämre än innan...  nej, det får bli till att försöka lösa på mitt vanliga, icke fungerande sätt och hoppas att högre makter är med mig när det väl gäller för på operationsdagens morgon finns inte en chans i helskotta att jag hinner eller lyckas få bukt med tarmen...   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar