torsdag 15 januari 2015

7 kg på en vecka

Det pratas alltid om att det är svårt att bli av med gravidkilona. Jag har ju aldrig riktigt upplevt det problemet, men trodde nog att det skulle ta lite längre tid den här gången. Magen var trots allt större och att den skulle gå ner till "normal" size så fort hade jag inte riktigt väntat mig. En vecka efter snitt är jag nere på sju kilo minus, ungefär lika mycket som jag gick upp under hela graviditeten. Känns på både byxor och midjeomfång, men man kan ju hoppas att en del är vatten som jag kommer lägga på mig igen. Får i alla fall hoppas att jag inte rasar lika mycket i vikt den här gången som jag gjorde sist då jag hamnade flera kilo under utgånsvikt innan det vände. Det är svårt att vända när trenden pekar nedåt för min del så jag hoppas faktiskt att det stannar upp här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar