onsdag 21 januari 2015

Lillen växer, jag krymper

Var på BVC idag för att väga lillen (man bor ju i princip på BVC när man har en nyfödd hemma...) idag och det blev plus även den här gången. + 1/2 kg på mindre än två veckor, det får man ändå kalla bra jobbat ;-) Lilleman växer (och äter!) så det knakar och jag krymper på kuppen. Vågen visade på minus idag (jämfört när jag vägde in mig på MVC i början av graviditeten) vilket inte är jättelysande kan jag tycka. Vill dock minnas att det var likadant med Olivia i början. Gick ner x antal kg mer än vad jag borde i början, men det hämtade sig senare när allt liksom stabiliserades. Lilleman kan ju inte fortsätta att käka på det här viset i all evighet och någon gång skall väl kroppen vänja sig också och anpassa sin vikt efter hans ätande?

Har haft stora problem med kramper i ändtarmen och smärtor i nedre delen av magen, speciellt under början av natten och morgonen. Ändtarmskramperna har dock kommit ganska lagom till att jag satt mig på cykeln under eftermiddagen. Kan hända hänger det ihop med att jag minskat mina medel på morgonen ganska rejält för jag vill helt enkelt försöka vänja tarmen av med dem nu när jag inte längre är gravid. Eller ja, vänja av och vänja av - minska dem. Det har ju hittils (peppar peppar) gått ganska bra. Istället för de elva medel jag tog varje dag under större delen av graviditeten har jag kommit ner på en sisådär fem, sex. Det får jag vara stolt över! Däremot känns tarmen inte alls klar på morgonen och det är väl här eftermiddagskramperna kommer in i bilden antar jag.. när trycker blir för högt och tarmen viker sig. Det är min egen analys av problemet i alla fall. Mängderna är dock enorma jämfört med det jag lyckades klämma ur mig då jag var gravid. Inte konstigt magen var stenhård större delen av tiden och sprängvärkte 24/7. Nu har jag några stunder på dagen då den faktiskt är bättre igen. Som det var innan jag blev gravid. I jämförelse är det rena drömmen även om det jämfört med en "Normal" människa är rena handikappet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar