lördag 24 januari 2015

Firat stort

Jag och maken firade rejält igår. Han hade köpt skumpa av den där sorten man aldrig annars köper (alltför dyr i mina ögon men såklart ett väl valt tillfälle att använda den vid), tonfisk och lite pilgrimsmusslor som vi tillagade till vad jag skulle kalla i stort sett perfektion. I mina ögon i alla fall. Eller i min gom kanske jag ska säga. Jises vad gott det var! Om ändå magen hade tyckt detsamma. Magen som inte varit på min sida de senaste dagarna. Den har, som jag nämnt här tidigare, gått tillbaks mer och mer till sitt mer kassa jag...  :( underbart är kort sägs det.

Hur som helst så blev det en brakmiddag och dessutom den lugnaste middag vi haft på länge. Lillen åt sig rejält mätt innan vi startade vår egen middag, Olivia åt utan större protest och satte sig och kikade på Bilar efter det. Vet inte när hon senast var så lugn och krävde så lite uppmärksamhet från oss? Fondanten till efterrätt gick också ner utan större strapatser.. några lillenmatningar senare. Fördelen är ju att man inte slängder i sig maten direkt, det tar sin lilla tid :)

Magen mådde inge vidare vare sig inatt eller nu imorse. Fy. Den höll nog inte med om att det var en smart idé med trerätters igår. Ibland får det dock vara värt det och igår var definitivt en sådan dag! Man ska fira det man kan och i det här fallet firade vi får lilla son, att vi har en fin familj och att vi klarade oss igenom ännu en graviditet med allt vad det inneburit för oss :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar