fredag 2 januari 2015

Nääää, eländes elände :(

Det var ingen bra natt inatt heller. Hade hoppats på att lite sömn skulle göra mig gott, men när man inte sover får det liksom inte väntad effekt. Har varit vaken halva natten och knådat magen pga alla dessa värkande gaser som sitter fast och ställer till det för mig. Har stora besvär med detta normalt, men under graviditeten har det varit ett rent helvete. De sista dagarna ännu värre än så. Jag misstänker att det kanske hänger ihop med att jag käkat omeprazol ett tag nu och en av de vanligaste biverkningarna på just detta preparat är förstoppning och gaser.. ?

Hur som helst. Smärtorna i sidan är fortfarande kvar. Tagit urilan två dagar nu, blev något bättre igår men idag..? Jag vet inte jag. Magen (tarmen) är så full att det liksom inte finns utrymme för något annat...  trycket i buken är hemskt och jag mår illa av att stå upp. Vet i sjutton hur det här ska sluta. Det är inte länge kvar rent kalendermässigt men i min värld med dessa magsmärtor känns det just nu som en smärre evighet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar