fredag 13 februari 2015

R37 Kolik

Huuu...  är trött idag. Dock inte lika trött som jag var igår när jag gick upp klockan fem för att kunna följa med min mamma till doktorn. Med kolikig bebis hemma sover man inge vidare och efter tre, fyra amningar under natten och sedan upp med tuppen känns det av fram emot kvällen, Det blev dessutom en sådan där jobbig kväll med bebis som var helt otröstlig i över en timme innan han lugnade sig med magen igår, till skillnad från de två föregående nätterna som varit (peppar, peppar) betydligt lugnare på den fronten. Har under de här tre eftermiddagarna/nätterna gett honom tre droppar av Dr Reckwegs R37 utblandat i vatten efter tips jag fick från en desperat mamma på nätet. Det hade funkat för henne och då inget annat funkat hittils belsutade vi oss för att testa. Första gången han fick dem var det som att knäppa av och på en strömknapp. Han blev lugn inom femton minuter. Sov betydligt bättre. Åt betydligt bättre och lugnare dessutom. Samma sak dagen därpå. Däremot ville det inte fungera lika bra igår, även om han "bara" skrek en timme istället för tre, fyra som han gjort de senaste veckorna...    vi får se hur det går idag. Det har hittils varit en ganska jobbig dag för honom så jag hoppas på att kvällen ska bli bättre. Har inte gett honom några droppar ännu, men om det inte lugnar sig får det bli en dos idag med för att se hur det verkar.

Har beställt några alternativa medel också...  om detta slutar att ha effekt. Googlat runt lite och hittat några som jag tror kan fungera som bra alternativ. Vi får se. Antingen fungerar det eller så fungerar det inte alls. Det är definitivt värt att prova för de hundralappar som de går loss på. När magmassage, magdroppar, gungning, vaggning, ja allt vad vi nu testat inte fungerar är det värt ett försök. Finns inget värre än att se sitt barn krumma ihop och gråta otröstligt - speciellt inte när man vet hur ont det gör med gaser i magen. Fy. Kan jag skona mina barn från detta gör jag i princip vad som helst för att de skall slippa skiten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar