söndag 8 mars 2015

Babyrocker

Söndag idag. Borde vara utvilad. Icke sa nicke. Inte den här helgen heller. Den började ungefär som förra veckan slutade, minimalt med sömn och väldigt mycket stök på natten. Olivia har dessutom sovit ganska dåligt de sista nätterna, vilket inte direkt gjort saken bättre. Hon har ju annars lyckats sova sig igenom de här skrikperioderna på ett helt makalöst bra sätt. Någon gång skulle det väl skita sig det med och det gjorde det i helgen. Tack och lov att vi fick henna att sova middag idag. Den där vilostuden efter lunch var guld värd för oss allihop, även om det inte blev någon sömn att tala om för min del.

På tal om vakennätter och skrik... man blir lite smått desperat av att aldrig få sova och kroppen protesterar på alla tänkbara vis. Inte minst magmässigt. Magen behöver den där vilan som den inte fått på så fruktansvärt lång tid nu. Jag inser att det är bara att gilla läget. Lillen har vänt på dygnet och stensover på dagen och skriker på natten. Han har inte minsta plan på att sova då. Läste mig till att vid tre månaders ålder kan man börja försöka ändra på det där.. tro mig, när han blir tre månader kommer jag göra allt i min makt för att ändra på hans dygnsrytm ;-) Tills dess...  har jag i min desperation efter lite sömn beställt en sån där provvecka med en "babyrocker" Jag tvivlar väl lite på att den kommer hjälpa, men nöden har ingen lag. Man kan testa att hyra den för 150 kronor för en sjudagarsperiod, vilket är en droppe i havet OM det skulle fungera. Därefter kan man hyra den för femtio spänn om dagen, vilket blir en betyligt större kostnad men OM det skulle fungera är det absolut värt det. Jag återkommer med resultat när vi testat. Den skall ju komma med posten först också...

Håller tummar och tår. Det lär behövas! Trial and error.. trial and error... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar