måndag 1 juni 2015

Dagarna går

Jag hänger (som vanligt) inte med i tiden. Vips var maj över (vem hade kunnat tro det om man ser till vädret?) och juni knackar på dörren. Välkommen in, säger jag. Med lite vackert väder, tack. Vi får väl se. Det känns inte som om att vare sig SMHI eller YR och förstått min önskan om lite varmare vindar eller tänkt sig att uppfylla den för den sakens skull. De har fastnat i marsvädret ännu en gång.

Nåja, det var väl inte det jag skulle skriva om egentligen även om mycket av min ork och energi just nu hänger på vädret. Lilleman har kommit in i ännu en orolig period, som jag relaterar till att det måste vara tänder på g... bajjar grönt, är orolig, dregglar något otroligt, biter på allt...  sover sämre igen... tja, hela den biten.

Min mage är inne i en betydligt sämre period också, vet inte riktigt vad det beror på... kan vara att allergisäsongen är igång, kan vara att den helt enkelt är sämre igen. Den har liksom haft en stadig resa utför igen.

Annars flyter det väl på ungefär som vanligt. Ännu ett år har gått sedan pappa lämnade oss...  sju år?! Jises, vart tar tiden vägen? Ännu en morsdag har firats...  det blir min tredje...  jises, jag börjar verkligen bli gammal ;-) Den här gången fick jag en god middag lagad till mig, en bukett blommor och... en massa grilltillbehör? Ja, maken tänker som min far gjorde en gång i tiden: det man vill ha själv det ger man frugan i present haha... men jag ska inte klaga. "jag" fick ju en pizzasten och den kommer komma väl till anvädning i sommar ;-) Älskar min fina familj. De är det bästa jag har och inget kan någonsin ersätta dem <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar