söndag 28 juni 2015

Byte av program - igen

Bytte program på min SNS häromdagen. Jag fick ju fyra nya program att välja på sist. De fyra sista alternativen så att säga, i alla fall vad gäller kombination av elektroder. Det går ju att ändra massa andra inställningar, men att elektroderna funkar tillsammans och stimulerar rätt nerver är ju liksom grunden till allt för att det skall fungera oavsett resten så att säga.

Det program jag testade först, nummer fyra på min dosa (säger ingenting) gjorde definitivt att jag kunde gå mer på dass med samma mängd - eller mer - medel än normalt. Dock påverkade det min invagination/prolaps negativt och den förvärrades under de lite drygt två veckor jag körde på detta program. Tänkte sedan testa nummer ett, vilket jag bara gjorde ett par dagar (detta var sista kombon som var kvar efter att jag varit på Östra som jag ännu inte testat för den kändes inte bra då...). Den kändes på fel ställe och fick foten att krampa, inte bra, men jag ville i alla fall testa. Dessvärre blev jag tvärförstoppad ganska direkt och gaserna ville bara vandra uppåt. Hemskt. Det där jobbiga trycket som gör att huvudet snurrar infann sig ganska direkt. Ville inte ge med sig. Till och med relaxiten ade och ville inte komma ut Den som liksom skall värka genom att skapa en tarmtömningsreflex själv.

Bytte alltså program igen. Försökte med nummer två, men där kände jag inget pirr någonstans längre och enligt min läkare ska jag känna av programmen. Ökade styrkan ganska rejält men det hjälpte inte, så jag hamnade på program tre. Det har jag nu och har haft i snart ett dygn, men inte heller det verkar vilja fungera som det ska. Återigen tvärförstoppad även om relaxiten löste upp sig den här gången och inte fastnade.

Vi får väl se...  slutar antaglilgen med att jag går tillbaks till fyran igen även fast den var långt ifrån optimal... för att upptäcka att inte heller den gör sitt jobb längre. Det har varit så tidigare när jag försökt byta...  en av fyra har gett viss effekt och när jag sedan försöker hitta ett program som funkar bättre misslyckas jag inte bara med det utan även att återfå den effekt som det första hade...   efter den här omgången har jag liksom inte fler kombinationer att välja på.

Blir väl till att börja bråka igen.. om en ny operation.. eller få tag på en tekniskt kunnig person som kan kolla igenom utrustningen och konstatera vad som är fel...  om det är elektroderna som pajjat eller om det kommit vävnad emellan som hindrar signalerna från att gå fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar