torsdag 2 april 2015

Påsk och treårsdag

Det är visst skärtorsdag idag. För tre år sedan befann vi oss på BB vid den här tiden. Olivia föddes strax före påsk och vi fick inte komma hem förrän på påskafton och det var på nåder. Jag vill minnas att påsken på NÄL inte var någon hit. Så stendött, så trist och så otroligt ickepåskigt, om man kan säga så...

Förra året, vid den här tiden, blev min mamma sjuk i akut sköldkörtelinflammation och har inte riktigt varit sig själv sedan dess. Nu går det sakta men säkert på rätt håll och jag hoppas innerligt att hon blir sitt vanliga krya jag inom kort.

I år har vi besämt att slå två flugor i en smäll och fira Olivia på långfredag eftersom hon faktiskt fyller då. Hon har varit väldigt bestämt med vad hon vill ha "paket, "godis" och "ballonger". Vad paketen skall innehålla har varierat lite från dag till dag. Lite svårt att finna en lämplig present med andra ord, men det slutade med att vi köpte en sparkcykel och lite smågrejer och jag hoppas att det kommer gå hem. Köpte även hem lite barnkalasgrejer med motiv av Olaf från Frost som hon är innerligt förtjust i, men som det ser ut nu kommer de dessvärre inte hinna hit i tid :( Skit säger jag, med tanke på att jag faktiskt beställde dem i fredags förra veckan och leveranstiden skulle vara en till tre arbetsdagar. Nog för att jag är dålig på att räkna, men så kasst räknar jag faktiskt inte. Det har gått mer än tre arbetsdagar nu och under sådana här högtider borde man i så fall informera om längre leveranstider...   nåja, det går att gnälla över det mesta, det är bara att konstatera, men det hjälper inte.

Jag hoppas att min lilla docka (som faktiskt blivit riktigt stor nu, hjälp vad tiden går!) vaknar på rätt sida imorgon, att hon tycker om sina presenter och att jag mot alla odds får en avi om att paketet med kalasgrejerna finns att hämta senare i eftermiddag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar