söndag 12 april 2015

En bra helg

Gårdagen med kalas och allt vad det innebar gick faktiskt bättre än förväntat tillslut. Fick relativt bra ordning på magen innan jag gav mig av, vilket var mer än jag hade kunnat hoppats på under rådande omständigheter och med den start jag hade på dagen igår. Nytt preparat för tarmen (cleanse more istället för mina gamla hederliga tarmslim) och helt fel tider för min del, men som sagt för en gångs skull gick det faktiskt över förväntan. Gick bra att ta sig iväg med lilleman också och jag måste säga att han skötte sig rätt bra under kalaset också även om humöret inte var tiptop hela tiden. Det var ju inte hans bästa tidpunkt heller och vad kan man förvänta sig av en tremånaders liksom.. kvällen är sällan hans mest positiva del av dagen. Det gick trots allt rätt bra och det var tur med tanke på de bekymmer vi har att ta oss iväg för övrigt. Jag hade en bra förmiddag med familjen och en trevlig eftermiddag med min närmsta släkt minus dottern och maken då som fick stanna hemma pga åksjukan... :(  Det bjöds på god smörgåstårta (räkmacka för min del, den är sällan någon besvikelse och inte heller den här gången - tack för det brorsan ;-)) och "gopaj"  - kan man säga så? - till dessert och trevligt sällskap som vanligt. Så roligt att se mina brorsbarn på hemmaplan också.

Kvällen spenderade jag och maken i tv soffan tillsammans med en liten övertrött tjej vars kväll gjordes av det påskägg jag fick med hem från brorsan och svägerskan. Vi käkade (övermätthet till trots) lite tapasinspirerad plockmat och lite choklad på det...   ingen diet här inte..;-) temperaturen ute visade på den högsta hittils det här året och det gör gott för själen att se så mycket folk ute. Man blir liksom glad inombords...  det är som om att hela Sverige vaknar upp när våren sätter in.

Idag fick vi besök av några gamla vänner till min make som också väntar barn snart. Lite roligt att få en knodd i vänskapskretsen som är i samma ålder som vår minsting. Dessvärre kom inte frun i sällskapet med eftersom hon inte mådde bra (något jag har full förståelse för och kan sätta mig väldigt väl in i hur det är...) vilket var lite tråkigt då jag såg fram emot att träffa henne - men det var trevlig att träffa maken hennes och sonen ändå och Olivia fick en bra dag med leksällskap. Dessvärre har vare sig väder eller mage skött sig lika bra idag, så där finns en del att önska men men.. man kan inte få allt... vad är väl en bal... ? Jag hoppas på att få en bra vecka med minimalt med krämpor, maximalt med bra väder och barn på bra humör. Mer än så kräver jag inte ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar