lördag 25 oktober 2014

Fissurer...

Nu kommer jag vara en riktig gnällkärring. Värre än vanligt vill säga ;-) Känns som jag inte gjort annat än gnällt på sistone och jag gillar det inte. Inte alls faktiskt. Vore skönt att känna att man inte hade något att gnälla över för en dag eller två... vilken känsla det hade varit!

Fick en sån där fruktansvärd värk i ändtarmen igår efter att jag inte lyckats gå på toa på det vis jag "normalt" gör under en sisådär en veckas tid. Trots ökad movicoldos. Trots längre promenader.. trots fett som smörjer tarmen...  sovit uruselt dessutom och drömt en massa mardrömmar. Hemska förlossningar, ebola och ja gud vet allt. En härlig kombo av allt elände helt enkelt.

Smärtan har inte gett med sig trots att jag förbrukat en halv tub smärtstillande salva och trots att jag skickat iväg stackars mamma att köpa såna där receptfria suppar och salvor som finns på apoteket. Trodde först det rörde sig om hemorojder, som jag vet att man lätt kan få när man är gravid pga ökat tryck och trögare tarm - men insåg ganska snart att så inte är fallet. Det är en sån där "härlig" fissur som jag fick när jag väntade Olivia...  en sån där jävulsspricka i ändtarmen som inte gärna läker av sig själv och gör så förbannat ont. Inte någon vidare kombo när man redan har ett helvete med att försöka gå på dass. Att det enda som kommer igenom är vattenaktigkt gör ju inte saken bättre. Fräter och värker något otroligt. :( Fy. Har mått så skit idag så jag ringde, mot bättre vetande, 1177 för att be om råd. Fick jag några vettiga? Som vanligt inte.

De hänvisade mig till förlossningen på NÄL. Visste redan att jag inte skulle få någon hjälp där, men desperat som man är ringde jag ändå. Fick visserligen prata med en rar sköterska, men hon hade inte mycket att tillföra som jag inte redan visste.

De recepfria krämerna hjälper inte. Nitrosalvan som jag fick sist får man inte ta under graviditet (det är ju i princip samma som hjärtmedicin fast i krämformat) och den hjälper inte när jag väl fick börja använda den efter att jag slutat amma Olivia...   botox är inte sådär vidare värst lätt att få tag i här i västsverige och inte heller det är en behandling man ger under graviditet, även om det var den som tillslut fick min hemska fissur att läka ut förra gången. Känns just nu rätt överjävligt att veta att jag kommer får dras med detta tills bebis är ute och är färdigammad och allt det där. Vi pratar ju inte om veckor direkt. :(  gnäll, gnäll.. idag är en sådan dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar