söndag 2 november 2014

En gardinstång i skallen och en ljuskronekrock

De senaste dagarna har måendemässigt varit allt annat än bra. Till det positiva hör dock att maken kom hem med en liten överraskning häromdagen. Vet inte om han tyckte synd om mig eller om han själv föll för den ljuskrona jag suktat efter under de två senaste veckorna (men bestämt mig för att jag inte hade råd att köpa). Oavsett anledning tror jag att det var en bra sådan och jag blev väldigt glad över den fina ljuskronan som numer pryder vårt tv-rum. Den är inte bara otroligt tjusig, den lyser mer än lampan som satt där innan när man tänt alla ljus, den värmer och den är bra när det blir strömavbrott :) Enbart fördelar med andra ord...   - att den sedan slukar ljus i rasande fart eftersom den är så vacker att ha tänd, det är en helt annan femma.

Hur som helst. Den behöver justeras lite in över bordet. Sitter för tillfället på samma plats som den förra lampan, som i sin tur satt i samma krok som redan fanns när vi flyttade in. Matchar inte helt med våra möbler, vilket innebär att man riskerar att slå skallen i ljuskronan (och sätta den i gungning) när man går mellan bordet och soffan - vilket var precis det som hände min make första kvällen. Nu slutade det bra ,tack och lov, med bara lite stearinspill på bordet. Det kunde dock ha gått riktigt illa med tanke på ljuskronanas placering, allt lättantänt material i närheten och ja alla andra faktorer som spelar in. Ibland har man tur.

Nåja, vad vill jag säga med det här lilla inlägget? Även då man mår skit och livet känns allmänt jobbigt kan man bli positivt överraskad. Trots att måendet inte på något vis förbättrades av den där ljuskronan blev jag glad inombords och det, om något, hjälper väl vilken dyster dag som helst att bli lite ljusare...

Olyckorna slutade dock inte här. Beställde ett par nya gardiner till tv rummet häromdagen eftersom jag fick så bra rabatt... fyrtio procent är mycket i min värld... och naturligtvis tyckte jag väl att jag skulle vara duktig och få upp dem på direkten. Alltså, efter en omgång med strykjärnet. Nu är det väl ingen nyhet att jag inte är nån vidare vän vare sig med strykjärn eller gardiner så det kanske var dömt att misslyckas från början. Hur som helst så slutade det med en gardinstång i huvudet och två glaslyktor jag hade hängandes på stången i golvet men dessa klarade sig tack och lov. Mycket tur ska man ha!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar