tisdag 21 oktober 2014

Uuuuurghhhh :(

Har nu pratat med min läkare i Sthlm angående min strulande SNS och vi kom fram till att det förmodligen inte är något fel på apparaten, utan att apparaten helt enkelt inte räcker till för att göra sitt jobb i det tillstånd jag befinner mig i nu. Att elektroden kanske flyttar lite på sig och att det är det som gör att jag inte känner som jag brukar...  påverkan av graviditeten och en sämre tarm än vanligt med andra ord. Förhoppningsvis funkar den bättre igen när bebis är ute, men just nu.. nää..

Däremot blev det ju inte bra när jag testade att stänga av den igen, tvärtom. Min läkare rådde mig därför att ha den fortsatt på. Smärtor har jag så det räcker och blir över ändå. Jag får lita på att han vet vad han pratar om. En av de få läkare jag fortfarande har förtroende för... men så har han liksom hängt med mig sedan 2009 också.

Nu är tarmen uberköring om man kan säga så. Den spänner, värker, bubblar jäser...  käkar probiotika och mat med mjölksyrabakterier och fortsätter med mina enzymer plus ökad dos av movicolen eftersom tarmen la av helt igen. Lösare, ja, men inte lättare att få ut för det.

Vad är väl en bal på slottet... ? Bebis verkar fortfarande må bra i alla fall. En liten oro jag har som är svår att komma ifrån såklart. Gjorde ett tillväxtultraljud (extra) häromveckan för att stilla min oro och där verkade allt som det skulle i alla fall. En väldigt livlig liten bebis så det blir väl en huligan till ;-)

Var på vc för ett par veckor sedan också för att kontrollera en hudförändring i ansiktet. Läkaren lovade att skicka remiss med prioritering pga att min mamma haft basaliom. Han bad mig höra av mig om jag inget hört efter två veckor eftersom det var den tid han gissade att det skulle ta att få svar. Har nu gått två veckor så jag ringde vc idag och fick till svar att remissen inte gått iväg?! Öh? Dock ringde läkaren upp mig nu på em och förklarade att den gått iväg och att han fått den tillbaks där de efterfrågade förändringar, vilka jag anser skett så nu skall jag in och ta en ny bild på torsdag..  puuuuhhh...

Var dessutom hos veterinären för att köpa specialschampoo till vovvarna idag och fick svar på proverna jag beställt på dem.. allergiutredning. Inge roligt där heller. Båda hundarna allergiska och den ena värre än den andra så nu blir det immunisering för hela slanten. En härligt kostsam höst med andra ord... suck... jaja, bara de slipper klåda och får må bra så,...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar