söndag 25 augusti 2013

Sista sommardagen...

Eller sista semesterdagen den här sommaren - lite beroende på hur man ser det. Jag går ju hemma oavsett, men maken som varit hemma i först två och sedan fyra veckor börjar jobba igen imorgon. Det betyder att det blir tillbaks till verkligheten även för oss som fortfarande går hemma. Vart tog den här sommaren vägen? Någonstans långt långt bort. Det känns som den redan sjunger på sista versen. Det har det i och för sig gjort ett tag nu. Regn och åskovädren som drog in för någon vecka sedan tog med sig sommarvärmen och bytte ut den mot höstluft.

Hur som helst. Det har varit en fin sommar. Rent vädermässigt minns jag inte när vi hade så mycket sol sist. Det har blåst en del och hela juni var kall som sjutton med nattemp på tolv grader eller något i den stilen - MEN solen har visat sig från sin bästa sida och det skall jag inte klaga över. Man får vara glad för det där som kommer av sig självt, det där man ändå inte kan styra och som gör saker och ting så mycket lättare att hantera.

Helgen har varit fullspäckad med både kräftskiva, middag hos mamma och en liten båttur. Sista för i år kan jag tänka mig...  gött att komma ut och få lite luft! Det är en sån härlig känsla att komma ut på havet. Går liksom inte att jämföra med att sitta hemma. Frihet. Det är väl det jag måste kalla det. Frihet och avkoppling. Om man bortser från alla små "besvär" som tillkommer i form av extra magtrassel, hjärtsnurp över hur lillan far runt, oron över att hon skall skada sig och allt sånt där. Om en månad eller två har jag glömt de små detaljerna och minns bara det som varit bra. Det är väl så det ska vara?! :)

Imorgon är det dags för barnläkarbesök (uppföljning till tidigare besök på grund av magkrångel hos lillan) och därefter ett besök hos tandläkaren för min del. Jippiiii! Allt roligt på en gång. Eller inte. Måste dessutom försöka få tag i sköterskorna hos tarmbakteriedoktorn och ändra tiderna jag fått eftersom de inte passade så bra med tanten som sköter själva uppfödningen av bakterierna. Man blir bra på att koordinera efter ett tag med trasslig mage och olika doktorer som inte kommunicerar så bra.. Hu. Kanske skall ta anställning som sjukvårdskoordinator om jag en dag blir så fit att jag klarar av att sköta ett normalt jobb (normalt och normalt, vad är egentligen normalt nu för tiden?! Allt är relativt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar