onsdag 21 augusti 2013

Onsdag

Fick ett lustigt mail igår. Det gav mig lite smärre panik, men det gick att skratta åt det efteråt i alla fall. Alltid något!

Mailet kom från den forskare som jag skall hämta min bakteriekultur ifrån när jag skall göra implantationen (planerad oktober, men kallelse har ännu inte kommit) senare i höst. Det stod att hon inte var anträffbar nästa vecka men att hon ordnat så en kollega skulle möta mig och att kulturen var förberedd och nedfrusen till -70 grader. Där stod även att vi skulle prata mer när vi ses den 22 augusti?! Japp, därav paniken..  Det är lite skillnad på oktober och ett par dagar framåt kan man ju tycka. Som tur var (eller otur för min del kanske?) var det ett misstag. Hon hade blandat ihop mig med någon annan som också väntade på bakterier och skickat mailet till fel person. Tur jag hade hennes nummer! Jises. Höll på att skita på mig där ett tag (eller ja, om jag hade kunnat skita på mig genom att bli nervös så hade jag gjort det. Nu fick jag mest ännu mer ont i magen).

I efterhand hade det varit bra att få det överstökat, men det hade ju inte funkat ändå om jag nappat på någon annans tid. Hade inte haft min läkare med på banan och dessutom har jag ju inte gjort smartpill ännu. Något vi kom överens om att jag helst bör ha gjort innan. Eller ja, kom överens och kom överens. Mina läkare tyckte det vore en bra idé. Sköterskorna verkar lite mer skeptiska då detta är en väldigt ny metod i Sverige och riskerna med denna "lilla" kamera är högre än de var med kapseln. Den är ju betydligt större. Lite drygt 2 x 1,3 cm om jag förstått det rätt. Risken finns att den fastnar och det är uppenbarligen detta som gör att det tar tid att komma igång med undersökningarna på allvar på Huddinge.

Nåja, den som väntar på något "gott".... eller hur var det nu igen???

För övrigt har vi fått gjort en hel del den här veckan känns det som. Klippt gräset två gånger redan (förbaskade klöver!!) och målat klart altanräcket. Tjohoo för det. Jag kräks snart på att måla. Så pilligt mellan brädorna och när man inser att två lager inte räcker.. då grinar man nästan. Men men, nu är det så gott som klart. Några brädor bakom vår klängväxt bara som skall målas när växten gått i "ide" för vintern men annars så... :) KÄNNS BRA! Problemet är väl bara att man inser ännu mer hur mycket de andra delarna av huset också skulle behöva ett lager ny färg eller två. Nåja, den dagen den sorgen. Det får bli ett senare projekt. Håller just nu på att fixa fondvägg (vit, vem hade väl trott det?!) på övervåningen som en liten qjuick fix för att rädda upp situationen där. Resten får bli ett senare projekt det med (japp, det finns många såna! De verkar aldrig ta slut.. :)) kanske någon gång i höst, kanske om ett år. Time will tell :) Kom på vad jag skall göra med väggarna också, innan vi gör om på riktigt så att säga. Men även det kommer ta lite tid att genomföra. Även om jag har tid kan jag ju inte använda så mycket av den till att pyssla...  lite av ett dilemma när man går hemma och inte kan "utjyttja" tiden till att greja och stoja runt som man vill. Å andra sidan... det är ju just av den anledningen jag går hemma. För att jag inte kan. Då får det ta den tid det tar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar