torsdag 8 augusti 2013

Samtal med min kirurg

Bokade in ett telefonsamtal med min kirurg igår. Egentligen trodde jag inte att jag skulle få en tid så snabbt, eftersom jag ringde först i måndags, men jag skall inte klaga! Bättre förr än senare! Speciellt i ett fall som det här. Då man verkligen är i behov av hjälp inom en snar framtid.

Nåja, hon ringde på utsatt tid (plus i kanten!) och det blev dagens andra överraskning. Den första var ju att jag över huvud taget fått tid så snart :) Dessvärre var samtalet inte fullt så positivt som jag kanske hade hoppats på, men det skulle kunna ha varit värre. Diskussion kring botox, tarmsprickor, kramper och allt annat. Omorganisationer inom sjukvården som gör att läkarna inte längre kan utföra sitt jobb på bästa sätt och allt sånt där som man fasar för att höra när man äntligen hittat folk som lyssnar på en! Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Som det verkar nu kan jag eventuellt få hjälp med att läka mina sprickor (japp, vi pratar botox återigen och tro mig jag fasar. Botox kommer INTE utan biverkningar. Förhoppningen är dock att hitta en dos som ger minimalt med biverkningar och maximal effekt. Något i den stilen. Kirurgen var helt inne på min bana. Hon vet ju hur det blev sist. Då tarmen valde att hänga med paketet ut istället för att stanna kvar inne i kroppen där den hör hemma). Nåja. Den som lever få se. Det blir en "skön överraskning" nästa gång jag besöker min läkare i Huddinge för att göra den där Smartpill undersökningen. En skön överraskning på det viset att det blir då jag får reda på OM och NÄR jag i så fall skall få de här hemska injektionerna. Tro mig, jag har aldrig grinat så mycket under ett så kort ingrepp förr. Jag vet vad jag har att vänta mig och det är inget jag ser fram emot. Pest eller kolera. Vad gör man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar