fredag 9 augusti 2013

Ett överraskande samtal!

Fick ett samtal på min mobil idag. Ett samtal som jag var nära att nonchalera eftersom det såg misstänkt likt ut de nummer som visas i displayen då det finns en telefonsäljar i andra änden. Valde dock att svara eftersom de första siffrorna efter riktnumret såg väldigt lika ut de nummer jag ringer då jag försöker nå min läkare i stockholm. Nu var det inte min ordinarie läkare som ringde, men väl den läkare jag träffat på Hötorget och diskuterat bakterietransplantation med.

Min ordinarie läkare på Huddinge hade kontaktat honom igen efter vårt senaste samtal på telefon och eftersom han anser att jag (trots att bevis för relevant effekt saknas) bör få testa bakterietransplantation pga mina tarmbesvär bestämdes det att jag skall få prova trots allt. En dyr historia är det. Varje rör går loss på 1000 spänn och det är inget som går på högkostnadsskyddet. Dyra små rackare med andra ord. Nåja, om det kan hjälpa minsta lilla är det ju värt det... ! Blir till att spara med andra ord. Höstens budget kommer gå till sjukhusrelaterade grejer och inte till den nya garderob jag kanske hade hoppats på efter att ha sparat in på kläder 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar