söndag 10 maj 2015

Sköna Söndag (eller hur det nu var)

Vi skulle egentligen haft besök av vänner idag. Vänner som vi inte träffat på evigheter. Kände dock igår att kroppen inte var med mig för mer besök den här helgen. Det har varit en hektisk vecka och en fullspäckad helg, minst sagt. I alla fall i min värld. Jag kanske inte är helt normal (vem är väl det?) men min ork räcker inte så långt nuför tiden. Blir trött av ingenting känns det som. Ett par tre timmar och sen är jag slut.

Hur som helst så kände jag som sagt att det blev för mycket igår. Bestämde därför att ställa in och skjuta det längre fram. Eftersom natten inte var nåt vidare och jag sov minimalt kändes det som väldigt rätt beslut när vi gick upp imorse. Vet dock inte om vårt nästa beslut, det vill säga att åka till Stenungsund med hela familjen, var ett bättre sådant. Inte rent orkesmässigt (eller kanske jo, jag slapp ju engagera mig så mkt med städ, bak och matlagning ;-)) men mentalt när det gällde att träna Olivia på bilresor och på att komma lite längre än hästhagen var det en ren vinst. Det gick bra med andra ord...  tur och retur inga spyor. Det var värt det bara för den sakens skull. Vi kom dessutom hem med ett par fina (dyra) skor som Olivia valde med försäljarens hjälp. Försäljaren visste vad hon skulle peka på. ;-) Olivia var inte sen att nappa.

Att åka in till Stenungsund två gånger på lite drygt två veckor är lite av ett rekord för oss. Har inte hänt de senaste åren. Inte att det gått så bra i alla fall. Men det kostar att ligga på topp. Är liksom inte vana att fika ute eller handla massa saker på det viset...  det man inte ser det saknar man liksom inte.. ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar