måndag 22 september 2014

Ibland blir det enkla svårare

Var iväg en sväng med maken igår och pga tidsbrist när vi kom hem bestämde vi oss för att "lyxa" till det och beställa thaimat på vägen. Hade rätt höga förväntningar måste jag säga, eftersom den här thaien brukar leverera och det var länge sedan vi käkade mat därifrån. Vi käkar sällan ute över huvud taget, jag lagar ju det mesta själv från grunden.

Hur som helst så blev det en rejäl besvikelse. Dels var maten ganska fadd i smaken. Ingen av oss tre som åt var speciellt imponerad och jag tvivlar faktiskt på att det ens var riktig kokosmjölk involverad i panengcurryn jag beställde. För att toppa det hela blev både jag och maken otroligt dåliga i magen direkt efter maten och maken har ju inte direkt mina magbesvär även om han emellanåt lider av en vanlig traditionell stressmage. Det blev en dyr besvikelse till middag med andra ord. Hade definitivt gjort den bättre själv. Men men, shit happens. Man kan väl inte alltid bli nöjd även om vi oftast blivit både mätta och belåtna på det här stället. Får hoppas att det var en engångsföreteelse för det lär ju dröja tills vi beställer mat därifrån igen. Smakar det inte bra och man dessutom blir dålig på kuppen är det ju lätt att det dröjer tills nästa gång...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar