torsdag 23 januari 2014

Nackspärr

Den här veckan har inte gått med mig. Lyckades vrida till nacken då lillan brände sig på spisen. Stress och konstiga knyck är ingen bra kombo. Tänkte väl inte mer på det just då, men igår var värken betydligt värre och jag löste det med ipren. Ingen bra lösning, jag vet, men den gjorde i alla fall att jag mådde bra mycket bättre.

Idag när jag vaknade hade värken försämrats ytterligare och det blev både ipren och alvedon. Nacken gick fanimej inte att röra. Gillar det inte alls med tanke på att sist det var på det här viset släppte skiten inte. Jag gick i två månader med nackspärr och käkade tabletter innan jag tog mitt sunda förnuft tillfånga och beställde en tid hos naprapat. Hon knäckte till nacken på mig på jag vet inte vad, fem minuter? Efter det var nackspärren  borta och jag behövde vare sig värmekuddar eller tabletter... förrän nu då. Jag hoppas att den här varianten hör till de mildare slagen och att det ger med sig av sig självt. Det räcker så gott med de läkarbesök jag redan har inbokade för magen nästa vecka. Urgh. Läkarbesök måndag, svälja SmartPill kamera igen på torsdag. Däremellan resa till Stockhom där undersökningen skall utföras på onsdag. Hem igen torsdag eftermiddag, phuuuu ... så fyller man år mitt upp i allt också. Nåja, det kanske blir en bra present tillslut. Har jag riktig tur kanske jag får en hållbar plan den här gången. Inte för att jag tror det egentligen, men all information är väl bra information... En vacker dag vänder det för mig med och då gäller det att vara beredd ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar