torsdag 31 december 2015

Gott Nytt från mig och bloggen

Julen har sprungit förbi oss även i år. Först hann jag liksom inte med och hade lite svårt att koppla att det faktiskt var jul på intågande (ok, stjärnor, gran och klappar gjorde det lite tydligare det måste jag erkänna...) men vädret... det var ju inte direkt åt det juligare hållet. Eller så var det precis just det det var... absolut inte som man tänkt sig men som det kanske allt som oftast är på de här breddgraderna?

Hur som... nu lovar de snö ikväll, även om det är försvinnande små mängder som kanske är borta innan vi ens märker att de landat på vår backe.. MEN jag hoppas att de i alla fall får ligga kvar och fira in det nya året. Magen har varit överjävlig mest hela julen och så även idag. Lillen gnäller över täppt näsa och tänder och Olivia är mest spänd inför allt som komma skall... först var det julen, tomten, lämna napparna till nissarna.. många stora steg är tagna.. nu är det tomtebloss och snö som lockar mest. Smällare skippar vi av flera anledningar. Visst är det fint med fyrverkerier, men när man har två fyrbenta krakar hemma som hyperventilerar och darrrar av skräck varje gång det smälls och timmarna däremellan är det liksom inte värt det...  skulle lätt vara utan allt det där faktiskt och bara fira in ett lugnt nytt år med god mat, nära och kära. Det blir lugnt för vår del i år, det har varit lite väl flängigt över julen även om det mesta varit positivt och socialt givande att spendera tid med nära och kära. Det tar på krafterna att ha dagarna utstakade i den utsträckning att det hela tiden inkräktar på de där rutinerna som är så viktiga för att få vardagen att gå ihop. De där rutinerna som trots allt får livet att flyta på och som ligger till grund för att kroppen skall funka så bra det nu går. Gott Nytt År med förhoppning om ett kärleksfyllt, spännande 2016 med hälsan i behåll för min familj, mina nära och kära och för egen del också såklart. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar