onsdag 23 december 2015

God Jul

Dagen före dopparedagen eller hur var det..? Hade som plan att inte köpa så många julklappar i år och var väl ganska duktig på det - till en början. Sen, av nån konstig anledning, lyckades jag förstöra den planen totalt. Gömde lite klappar här och lite klappar där och tappade väl uppfattningen om vad jag egentligen köpt - tills för ett par dagar sedan då jag samlade ihop alla klappar för att lägga under granen tillsammans med en mycket förväntansfull Olivia. Insåg att bara klappar till Olivia fyllde större delen av ytan och en lika stor del utanför granen. Ok, gör om gör rätt.. plockade faktiskt bort några imorse. Kan vara bra att spara några till strategiskt utvalda tillfällen och för många klappar på en och samma dag uppskattas ändå inte. Det bygger bara orimliga förväntningar inför nästa år och nästa igen, Skall ribban sättas inte alltför högt är det hög tid nu.

Vad gäller själva julafton tror jag att det mesta är under kontroll förutom den del jag inte kan kontrollera och det är den förbenade magen. Den har inte varit nådig veckan som gått och sömnen har blivit otroligt lidande både på grund av magen och lillen som håller på att få kindtänder. Uppesittarkvällen ikväll kommer förmodligen bli någon timme senare än normalt i vår familj, men till tolv lär vi inte sitta uppe .Det är jag tacksam över om vi gör på nyår. Den som lever får se. Önskar alla en RIKTIGT god jul med hälsan i behåll. Utan den och sina nära och kära spelar julklappar ingen roll. Faktiskt. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar