onsdag 23 september 2015

Inspiration att pyssla

Hösten har kommit med stormsteg. Eftersom jag normalt gillar att vara ute så mycket som möjligt och inte riktigt haft samma möjlighet när regnet pissar ner har jag googlat mig förstörd efter inomhuspyssel man kan göra tillsammans med barnen.

Testade armband av gummiband, som jag tyckte var ett roligt och relativt billigt pyssel, men som tyvärr var lite för avancerat för min äldsta - treåringen. Kanske om nåt år eller två att det kommer gå lite bättre, men som läget är nu får jag nog nöja mig med att hon orkar pyssla med gummibanden en stund.

Nästa grej har varit att pärla halsband, armband och andra smycken. Ett mycket uppskattat pyssel som man kan hålla på med i princip hur länge som helst. Nackdelen har varit att det är många små delar och med en liten knodd på åtta månader i närheten känns det sådär.. speciellt som storasyster gärna delar med sig av sina pärlor och man får vara på sin vakt med ögon i bakhuvudet hela tiden.

Det sista jag kommit in på är att dekorera porslin. Tyvärr inget som passar så bra när man ska pyssa med barnen, men gud så kul det var! En riktigt liten ny hobby som jag roat mig med när lilleman slumrat några stunder under dagen. Riktigt riktigt kul sätt att piffa upp gammalt tråkigt porslin ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar