lördag 26 september 2015

Höststäd

Det har (trots en vecka med sömnlösa nätter och så många spyor i knäet så jag har liksom slutat räkna dem plus kräkincident i bilen med mer eller mindre totalsanering av ytorna i baksätet så...) varit en ganska bra helg hittils. Jag räknar helgen från igår lunch, eftersom maken är hemma halva fredagarna och hjälper mig med barnen och jag igår kom iväg en sväng med min mamma och fick några timmar på egen hand. Det var ett välkommet avbrott igår måste jag säga, även om jag nästan har lite dåligt samvete över att säga så. Det handlade om tre timmar totalt, vilket inte direkt är nån jättelång tid, men det var ändå en stund utan att behöva tänka på något annat än mig själv och det jag hade framför mig. Man hinner mycket på tre timmar när tillfället ges ;-)

Hur som helst. Har passat på att klippa gräsmattan idag (välbehövligt kan man säga, jag hoppas det blir sista gången innan hösten). Det har liksom varit ett sånt där överhängande måste som var skönt att kunna bocka av. Under sommaren har jag normalt gillat att klippa gräset och sett det lite som min terapi, men nu kändes det mest som ett måste som behövde bockas av medans vädret var på vår sida. Som idag. Underbart. Kan inte säga mycket mer än så. En näst intill perfekt höstdag rent vädermässigt och hade bara hälsan varit med mig och magen lite snällare hade jag kunnat spendera hela dagen utomhus. Nu har vi dock varit ute så mycket vi kunnat under våra förutsättningar idag och jag är glad att vi valde att ta vara på dagen.

Nu får det bli helg och hemgjord pizza med äpplepaj på trädgårdens åpplen står på menyn. Det vattnas redan i min mun :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar