lördag 1 augusti 2015

Fyraårig bröllopsdag

Tiden går fort när man har roligt. Helt klart så. Ingen invändning där inte. Tydligen går den fort även däremellan ;-) Alltså.. allt har inte gått spikrakt de senaste fyra åren (sen vi gifte oss) men tiden har ändå haft en förmåga att liksom springa ifrån oss. Vi måste ha det väldigt bra, alla krämpor till trots ;-) Två barn senare liksom...

I torsdags beslutade vi oss därför att slå på "stort". I våra mått mätt i alla fall. Stort blev i det här fallet att ge oss ut och käka på egen hand (utan barn) i Stenungsund och unna oss lite extra lyx. Även om maten kanske inte var någon kulinarisk orgasm var det helt klart värt det. Bara det där att få komma utanför dörrarna lite och bli ompysslade utan att behöva tänka så mycket....   tre barnvakter och två barn.. lite sådär lagom hängslen och livrem kan jag tycka ;-) Det gick dessutom bra, vilket var en stor lättnad för oss...

Hur som helst. Om det är något jag skulle klaga över är det priserna ute som är näst intill oförsvarbart dyra och sen att jag på något jäkla vis fick i mig mjölk trots att vi varit ute i tid och kollat upp menyn på det vi skulle äta...  vet garanterat att jag inte åt något uppenbart mjölkigt men har mina misstankar om att de måste ha använt smör eller något liknande vid friteringen av sina crabcakes.. det eller den grillade kycklingen. Någonsans måste det ha smugit sig in lite smör för jag blev så förbannat dålig efter maten att det liksom inte gick att ta miste på. Hjärtklappning, kallsvettning och yrsel i samband med denna jävliga magvärk som jag får är liksom svår att ta fel på. Nåja, det löste sig men det var så förbenat onödigt. Tyckte vi kollat upp allt vi kunde för att gardera oss innan, men allt som oftast hjälper det inte ändå.

Dagen var i alla fall (magmissödet till trots) en väldigt bra dag. Lunchen hemma var lyx rätt igenom och solen sken på oss under den stund vi satt ute och käkade för att sedan motas bort av regnet. Jag får se det som ett tecken från ovan ;-)

Lite löjligt bara att lunchen kostade oss mindre än middagen ute trots att vi lyxade med både pilgrimsmusslor, kräftor, surdegsbröd, getostfyllda dadlar och ett glas champagne. Middagen på Kookaburra bestod jämförelsevis av friterade crabcakes som delad förrätt, grillad kyckling och färskpotatis med lite rosévin till det. Efterrätt käkade vi hemma i form av kladdkaka köpt på Coop på vägen hem haha...  ändå gick kalaset loss på alldeles mycket mer än jag kan tycka var försvarbart. Det märks att jag sällan är ute på galej, jag har liksom glömt vad det kostar ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar