måndag 10 augusti 2015

Dessa förbaskade intyg...

Usch. Intyg. Oavsett vem de är ifrån så innebär de en viss stress. De skall begäras in, de skall komma in i tid. Rätt saker skall vara med. Vad kommer det stå? Kommer de i tid? Når de rätt person? Ja, allt sånt där. Nu är det (eller ja, det har varit på tapeten ett tag men läkaren har varit på semester och prioriterat andra saker... ) återigen dags för ett nytt intyg som stärker mina merkostnader vid sjukdom som det så fint heter. Egentligen ett ganska simpelt sådant som jag fått flera gånger förut, men som alltid strular när det väl är dags. Brevet från FK kommer inte långt innan det är dags att skicka in nya intyg och nya utredningar skall göras. Tidsfristen är inte direkt superlång. Från deras sida kan det å andra sidan få ta nästan hur lång tid som helst. Försöker man vara ute i god tid hinner intyget bli för gammalt och ett nytt måste skrivas så det är liksom lite av en "no win" situation. man hamnar i...

Eftersom min läkare gick på semester kort efter att jag fick brevet från FK den här omgången (hur fort kan ett år gå eg?) hann han inte med att skriva och skicka det innan han försvann för sommaren. Lovade dock fixa det snarast efter att han börjat igen... kom det? Icke. Vet inte hur många gånger jag ringt och tjatat eller hur många gånger jag fått bedyrat för mig att det är på g. Senast skulle jag ringa om det inte kommit "i övermorgon". Sagt och gjort... var det påväg? Icke. Nu är han på semester igen och intyget lyser fortfarande med sin frånvaro...  fått ok från FK eftersom jag inte kan göra så mycket mer själv och informerat dem hela tiden, men jag blir så trött... sköterskan på mottagningen med... det är ju inte hennes fel.. men som hon sa, det skall inte behöva vara så här... och det ska det ju inte... :( Nu blir det till att vänta ytterligare veckor innan han är tillbaks och då lär det väl vara andra saker som prioriteras än ett jäkla intyg till FK som för en läkare enbart innebär en massa onödig tid framför datorn...  SUCK. Alltså, jag har en otroligt bra läkare men när det gäller intyg och papper... då har han en del att förbättra... minst sagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar