onsdag 26 augusti 2015

Crazy ideas och snabba beslut

Sommaren har (med råge?) nått sitt slut för den här gången. Det är inte utan att jag fäller en liten tår... är ingen "kallt väder" människa och kan inte påstå att jag ser fram emot den mörka årstiden, även om jag älskar mörka kvällar med massor av tända ljus. Nej, jag hade nog faktiskt hellre haft (riktig) sommar året om. Hade lätt kunnat leva med lite mer tropiskt klimat än det vi har här i kalla Norden...  men å andra sidan... vi bor i ett väldigt vackert land. Synd bara att utomhusårstiden är så kort i de här delarna av landet.

Bidde med "Ny" bil igår. Bara sådär. Eller tja, kanske inte bara sådär. Det har varit lite av ett ångesprojekt under sommaren som vi inte riktigt tagit tag i. Min bil, i ärlighetens namn, har ju inte direkt varit till för att frakta barn i. Inte barnvagnar heller för den delen. Att Olivia dessutom vägrat sätta sig i den senaste halvåret har ju inte gjort saken bättre. Nu när hon börjat hos dagmamma krävs det att vi tar bilen dit och då blev det plötsligt lite mer akut att lösa något...  tar mig inte ens fram och tillbaks i min bil med båda barnen. Så, sagt och gjort och sökt och funnet. Vi hittade en bil hos en återförsäljare, gjorde slag i saken, åkte dit och tittade och vips hade vi bestämt oss. Även om det svider rejält i plånboken tror jag att det kan bli riktigt bra. Fick en inbytessumma för min gamla fara också, som vi beslutade att gå med på. Hade väl kunnat få ett par tusenlappar mer för den om vi sålt den privat, men för att slippa mäcket med allt vad det innebär lät vi byta in den istället. Pengar är mycket men långt ifrån allt. Slitet med att lägga ut bilen, piffa upp den, bekosta service, besiktning, tjafsa med prutande eventuella köpare... näää, den här gången valde vi att vara utan den biten. Jag tror det besparade oss en jäklans massa stress och stressen det besparade oss var värt de där tusenlapparna. Bara det blir bra det här så...

Den som lever får se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar