torsdag 9 juli 2015

Semester

Phew. Den här natten och morgonen började inte bra för min del. Jonathan vaknade i princip varannan timme och skulle ha mat (kompensation för det han INTE år under dagen kanske?), Olivia låg och sparkade på min rumpa där jag har min dosa och jag fick henne inte att sluta (i sömnen, inte hennes fel men fyra pers i sängen börjar bli trångt.. plus två hundar... ingen ligger still...) och det gjorde bara så förbaskat ont. Eftersom jag tyvärr gått ner en del i vikt efter Jonathans födsel finns det liksom inget fett som skyddar utan det är dosan och hud. Smärta :( var helt snurrig i bollen när jag gick upp. Mådde illa. Världen svajade.

Det var tänkt att jag skulle in till vårdcentralen för att göra ett nytt EKG idag då det jag tog i tisdags inte var tillfredsställande. Dock ringde de från VC strax innan jag var påväg och meddelade att jag inte behövde komma in för de hade tydligen lyckats läsa av det på något annat sätt och läkaren var nöjd med det...  vad vet jag. På gott och ont kanske. Gott för jag slapp åka dit, ont för jag hade en massa frågor och funderingar som jag hade tänkt ta upp. Nu bidde det ju varken eller. Jag hoppas bara resultaten från i tisdags inte hamnar hos jourläkaren istället för den läkare som ordinerade proverna från början... så det rinnger ut i sanden. Hamnar mellan stolarna. Kommer få jaga ännu en gång. Nåja, jag borde vara van...

Hur som helst. Imorgon börjar maken sin semester. Ska bli så skönt! Slippa ta hjälp av mamma och låta henne vila, få lite mer avlastning än normalt och få tid tillsammans att göra lite roliga grejer hela familjen.

Har gått tillbaks till det första programmet jag hade på min SNS. Det vill säga det första jag testade efter besöket i Huddinge. Det verkar vara det enda som gör något positivt. De andra har hittils bara ställt till det för mig. Vi får väl se hur det där slutar.

Imorgon skall vi i alla fall försöka fira att semestern är här. Dessvärre blir det inte en lika kort dag för min man som jag kanske hade hoppats. Han brukar börja riktigt tidigt på fredagarna för att kunna få så mycket tid med familjen som möjligt och jobba fredagar hemifrån, men imorgon kommer det inte bli så. Eftersom han fått nytt uppdrag kommer han vara stationerad i Göteborg ett tag, vilket för vår del innebär betydligt längre dagar och en kortare helg i det stora hela. Trist för oss, roligt för dem som får hans hjälp istället såklart.

Fick hem min "glassmaskin" som jag beställde på nätet häromdagen. Testade den idag. Den liksom fixar mjukglass av frukt. Går den inte sönder är den definitivt en hit. Gud så gott det blev! Synd att den var lite mäckig och tog sån tid på sig för annars hade det lätt blivit sån glass åt hela familjen varje dag resten av den här sommaren. Bra när man kan välja sina ingredienser själv och ut kommer en härlig sörja av hemgjord mjukglass...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar