lördag 30 augusti 2014

Jordgubbspaj

Eftersom det är lördag idag (som om det spelade någon roll förresten???) gör jag en jordgubbspaj. Det var ett tag sedan jag gjorde paj nu och efter alla avokadochokladmousser tänkte jag att det får bli något annat idag. Hade lite jordgubbar i frysen så jag slängde ihop en paj som får agera efterrätt ikväll. Har viss förhoppning om att lillan skall gilla den, men jag vågar inte lägga alltför stor vikt vid det. Hon ratar trots allt det mesta för tillfället. Därtill även "godsaker".

För den som vill testa...

Jordgubbspaj
Jordgubbar + hallon om man vill
Agavesirap
Lite potatismjöl för att binda vätskan i bären
Lite kardemumma
Kokosfett
Havregryn
Dinkelmjöl
Flagad mandel

Gör så här:
Lägga jordgubbar + ev hallon i en form och strö över potatismjöl, agavesirap och kardemumma (allt efter smak jag använder inga mått här). Smält kokosfettet och blanda i önskad mängd havregryn, dinkelmjöl, agavesirap och flagad mandel. Klicka ut över bären. Kör in i ugnen på 225 grader ca 30 min men kolla att pajen inte blir bränd. Servera tillsammans med vaniljsås eller ex yoghurt smaksatt med lite vaniljpulver och ev sötning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar