söndag 6 oktober 2013

Transitmätning

Urgh. Inne på dag numero tre utan några mediciner nu. Eller tja... jag har faktiskt tagit till resulax. Långt ifrån den dos jag normalt kör på, men igår em höll det inte längre. Magen höll fasiken på att sprängas sönder. Stor som en jordglob och hård som sten - näst intill i alla fall. Maken tog ett par foton bara för att ha med till sjukhuset för att visa. De får ju alltid se mig i mitt "bästa skick" när jag kommer dit. Har gjort mitt allra bästa för att få magen i form inför varje besök. Det är ju så jag gör för att överleva och klara mig igenom vardagen. Jag kämpar med magen för att få den i sitt bästa skick. På morgonen kan den ju i bästa fall vara platt. Tills jag äter. Då hanterar jag den igen, och så vidare och så vidare. Har sällan läkarbesök på eftermiddagen. Sällan före frukost heller. Försöker styra dem till att hamna mitt på dagen och av nån anledning brukar de faktiskt pricka in just där. Läkarna kanske inte gillar att jobba så sent på dagen ;-)

Hur som helst. Kämpat med toabesök idag med. Försöker stå ut för att få en rättvis röntgen på tisdag om jag nu skall ta mig iväg. Röntgen för att ge en bild av vart alla de där markörerna befinner sig i buken. Då jag tagit resulax vet jag att bilden blir mer och mer missvisande så det återstår att se. Är i valet och kvalet. Det skall ge mig något för att ställa upp på skiten. Det handlar trots allt om en sisådär hundra mil extra för min del. Japp, femtio tur och retur... det blir hundra det. Med tanke på att vi skall upp igen redan på torsdag känns det inte bara lite jobbigt. Man ska ju fixa det också. Fixa det med en tarm som inte är i form. Det är jobbigt nog med en tarm jag försökt ta hand om. Har dragit och dragit på mitt beslut och som det ser ut nu så kommer jag inte bestämma mig förrän ikväll eller absolut senast imorgon bitti. Då vet jag ju hur mycket medel jag behövt tag, hur mycket det kan tänkas ha påverkat undersökningsresultat och så vidare. OM det överhuvud taget är värt att sätta sig i bilen och åka alla de där milen för en röntgen. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar