lördag 5 oktober 2013

Smartpill uppdatering

Har nu varit i Stockholm, Huddinge närmare bestämt, och svalt min Smartpill kamera. Var den liten? Svar: NEJ. Var den smidig att svälja? Svar: NEJ. Har jag känt av den sedan jag svalde den? Svar: JA.

Eftersom jag inte fått använda några av mina ordinarie mediciner (har dock fått ha igång sns under hela tiden, men inser nu att den ensam inte gör så jäkla mycket för mitt mående, det är den i kombo med mina mediciner och klysmor som gör att jag tar mig igenom vardagen på det vis jag gör.) har tarmen stått i princip still - eller ja, still och still den har jävlats med mig konstant sen innan jag svalde kapseln då vi kom till sjukhuset i torsdags morse. Men det var inte förrän alldeles nyss som jag över huvud taget gick på dass sedan dess. Med "gick på dass" menar jag inte att jag hade en normal tarmtömning. Efter en jävla massa kramper - ursäkta språket - fick jag klämt ur mig en liten skrattretande kladdig hög som bara gjort att tarmen spärrat ut ännu mer. Om det inte vore för att jag vet att jag inte är gravid hade jag verkligen kunnat tro det nu. Förutom att magen är stenhård som en boll oavsett om jag står eller ligger ner.

Målet har hela tiden varit att stå ut så länge som möjligt utan mediciner, men jag tvivlar på att den här dagen kommer passera utan att jag behöver ta till åtminstone mina resulax för att få tömt tarmen på det som trycket och minskat just trycket. Urgh. Smartpill kanske inte känns för en frisk människa med en fungerande tarm, men för mig som känner matens väg genom hela tarmsystemet har den definitivt inte passerat utan att ge sig väl tillkänna. Skall bli spännande att se vad resultaten säger. Mina tryck har ju mest legat på minus hittils, fick förklarat för mig att det kan bero på att kameran befinner sig i luft, men vi får väl se. Time will tell. Jag hoppas bara det här skall ge nån vettig info innan jag tvingas ta till mina mediciner så hela grejen inte varit förgäves. Det här var ingen rolig historia att utsätta sig för. Är jag beroende av mina läkemedel för att över huvud taget fungera? Svar JA. Målet är att ändra på det, men som det är i dagsgläget funkar det definitivt inte.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar