lördag 1 februari 2014

SmartPill, fortsättning.

Det har nu gått två dagar sedan jag svalde kameran. Har inte varit på dass alls. Buken spränger något otroligt och igår tog jag faktiskt till movicol för att fanskapet inte skall fastna helt. Ännu har inget hänt förutom att buken bara växer och växer (jag överdriver inte när jag säger att jag har en stenhård kula nedanför midjan som inte går att trycka in med våld.. urgh... stenhård!) Det värker, det bultar, det krampar.. jag kommer få ta till mer konkreta grejer idag om det inte går igenom av sig självt inom någon timme eller två. Fixar inte den här värken längre och jag har stått ut med mer än vad jag känner att jag borde klara av. Vet ju vad som händer om det står still för länge. Det går andra vägen. Det är påväg åt det hållet eftersom trycket är så förbaskat högt nu och det är fullt upp till mellangärdet.

Sist kom kapseln ut vid den här tiden pga det höga buktrycket. Den här gången var förutsättningarna sämre redan från scratch och det känns inte alls som trycket kommer putta ut den. Har cyklat, yogat, promenerat... klunkat vatten i mängder men hjälper det? Icke. Sns:en har varit på hela tiden, precis som förra gången. Tagit movicol, vilket jag inte gjorde sist men inte heller det gör någon skillnad. Det trodde jag väl i ärlighetens namn inte heller, jag tog den mest i förebyggande syfte eftersom jag känner hu tarmen låst sig. För att det inte skall bli mer katastrof än nödvändigt när jag väl börjar ta mina mediciner som vanligt igen. Har knådat buken till skavsår nu så även där känns motiveringen till att lägga ner det här försöket ganska stark. Får ju inte ut luften utan att knåda med våld och när skinnet redan börjar bli flått så... duschen imorse var hemsk. Vattnet brände. Det där är bara inte bra. Det finns en gräns för vad man kan stå ut med. Även om det pajar slutresultatet så att säga. Vi får se... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar