fredag 21 februari 2014

Constella

Pratade med min läkare häromdagen. Han ringde! Bara en sån sak.. häromdagen förresten, det var ju faktiskt förra veckan. Time flies, det är en sak som är säker. Fortare och fortare ju äldre man blir känns det som... jag minns att sommarlovet var evighetslångt när jag var mindre. Nu tycker jag att sommaren försvinner fortare än den hinner komma hit. Är det ens någon sommar längre? ;-)

Ok. Läkarsamtal. Vi diskuterade min senaste SmartPill och min läkare konstaterade att PH värdet i magsäcken faktiskt förändrats sedan jag fick mina nya tarmbakterier. Från ca 5,5 till 6,5. Ganska rejäl förändring åt det mer basiska hållet med andra ord. Om det är bra? Det är ingen som riktigt kunnat svara på den frågan, men det mest intressanta är väl hur jag mår och på den fronten är jag inte det minsta bättre.

Hur som helst så bestämde vi (trots att ingen av oss egentligen tror på det) att testa Constella. Egentligen mest för att kunna pricka av och utesluta att den fungerar. Skulle den göra underverk är det ju bara ett stort plus. Mitt stora problem ligger dock inte i själva tarmarbetet utan i koordinationen och tömningen av tarminnehållet, på grund av att det hela tiden blir fnurror på tråden så att säga. På grund av att tarmen matar in i sig själv istället för att mata fram mat. Eller skit om vi skall se det krasst.

Nåja, vi får se. Jag har inte börjat än. Hämtade ut medicinen idag och planen är väl att testa under helgen till en början. Jag lär ju få en del bivekningar så jag vill helst att maken är hemma och inte på jobbet när jag provar. Den som lever får se!

För övrigt är det Fredag igen och jag har förberett en pastasallad med kyckling, räkor och lite asiatiska smaker. Jag hoppas det går hem. Lite halvlyxig chokladtårta på dinkel och kokosfett efter det. Blir nog gott. Det ser i alla fall gott ut. Alltid en början. Det mesta jag hoppas på idag är dock att få sova inatt. Har varit en tuff vecka och inte minst natten som gick. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar